پیش نیازهای ذهنی فروشنده


در بیشتر اوقات مشتری بیشتر نیازمند اعتماد به فروشنده است تا کالا. اعتماد به فروشنده جهت دریافت و باور مشورت، جهت بیان کامل نیاز و ابعاد مورد نظرش و حتی جهت گوش دادن به صحبت­های فورشنده. مشتری تا زمانی که فروشنده را تائید نکند با او وارد معامله نمی­شود مگر در مواقعی که با یک برند از پیش شناخته شده روبرو باشد. بنابراین واجب است فروشنده فضای قابل اعتماد ایجاد کند، فضایی که مشتری احساس امنیت و آرامش کند، فضایی که مشتری بتواند بپذیرد که درک شده و با او صادقانه برخورد می­شود. فروشنده برای ایجاد چنین فضایی لازم است تا آگاهی­های جنبی خود را پیرامون مخاطب خود افزایش داده و به­روز باشد. برای مثال فروشنده لارم است تا در مورد ترکیب رنگ و کنار هم نشستن رنگ و کلا رنگ شناسی بداند بعلاوه رنگ روز و اساسا مد روز را بداند. فروشنده باید فضای ذهنی­اش مملو از امید و حس مثبت باشد لذا واجب است مثبت اندیش و پر انرژی باشد، خوش بیان و خوش سیما باشد، خوش رفتار و صادق و صمیمی باشد، افتاده و در خدمت باشد، در حوزه­های روانشناسی و جامعه­شناسی اطلاعات داشته باشد و از حداقل پختگی اجتماعی بخوردار باشد. این پختگی موجبات اعتماد مشتری را فراهم می­کند.

مقاله

فروشندهمشتری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *