معنی “نه” مشتری رد و عدم قبول فعالیتهای شما است. مشتری هیچگاه به کالا نه نمیگوید مگر اینکه شما اشتباه کرده باشید. یادتان باشد مشتریای که برای تامین و رفع نیاز خود مراجعه کرده است، با توجه به سطح دسترسی به آگاهیهای امروز حتما قبلا تحقیقاتی هرچند اندک داشته است. لذا اگر در بازخورد فعالیتهای شما جواب رد داد یعنی فعالیتهای شما مناسب و ارضا کننده نیست و نیاز به بررسی دارد و حتما لازم است تا قدم به قدم از ابتدای فعالیت فروش کلیه مراحل را بررسی دقیق و اصلاح کنید. یادتان باشد مشتری “نه” را به شما گفته است و شما باید حل کنید. گاهی فروشندهها پس از شنیدن “نه” انگار دنیا روی سرشان خراب شده و ناامیدانه دیگر میل و اشتیاق خود را به ادامه گفتگو با مشتری از دست میدهند اما لازم است تا فروشنده رفتاری حرفهای داشته باشد و در پذیرش اشتباه خود، مراحل فروش و رقابت و تبلیغات و برخورد و … را بررسی و با توجه به نیاز مشتری تغییرات لازم را ایجاد کنید. تغییراتی که مناسب این مشتری باشد. تغییراتی که بعضا فهالبداهه صورت میگیرد زیرا برای فروشنده تنها چیز مهم نتیجه است یعنی “رضایت مشتری”.