معنی “نه” مشتری رد و عدم قبول فعالیت­های شما است.

مشتری هیچگاه به کالا نه نمی­گوید مگر اینکه شما اشتباه کرده باشید.

یادتان باشد مشتری­ای که برای تامین و رفع نیاز خود مراجعه کرده است، با توجه به سطح دسترسی به آگاهی­های امروز حتما قبلا تحقیقاتی هرچند اندک داشته است.

لذا اگر در بازخورد فعالیت­های شما جواب رد داد یعنی فعالیت­های شما مناسب و ارضا کننده نیست و نیاز به بررسی دارد.

و حتما لازم است تا قدم به قدم از ابتدای فعالیت فروش کلیه مراحل را بررسی دقیق و اصلاح کنید.

یادتان باشد مشتری “نه” را به شما گفته است و شما باید حل کنید.

گاهی فروشنده­ها پس از شنیدن “نه” انگار دنیا روی سرشان خراب شده و ناامیدانه دیگر میل و اشتیاق خود را به ادامه گفتگو با مشتری از دست می­دهند اما لازم است تا فروشنده رفتاری حرفه­ای داشته باشد.

و در پذیرش اشتباه خود، مراحل فروش و رقابت و تبلیغات و برخورد و … را بررسی و با توجه به نیاز مشتری تغییرات لازم را ایجاد کنید. تغییراتی که مناسب این مشتری باشد.

تغییراتی که بعضا فه­البداهه صورت می­گیرد زیرا برای فروشنده تنها چیز مهم نتیجه است یعنی “رضایت مشتری”.

مقاله

بازاریابیمشاوره کسب و کارمشتری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *