اطلاعات و آگاهی های پیشکسوتان، همکاران، کارگران، توزیع کنندگان و فعالان بازار لازم است در کنار جمع شده و با و ابزارهای علمی روز تحلیل و تفسیر شوند تا بازارشناسی مطلوب ایجاد شود. موفقیت در فعالیت های تولیدی، مستلزم هوش و نگرش گسترده است و این از وظایف مدیران است. مشغله های کاری و عدم مدیریت داخلی موجب باز ماندن مدیران و صاحبان تولیدی ها از این مهم شده استو متاسفانه سبب اصلی آسیب های جبران ناپذیر به بنگاه های تولیدی و اقتصادی می باشد.  عدم آگاهی و علم مدیریت، نگرانی های الویت بندی نشده صاحبان مشاغل، نوسانات اقتصادی با شیب زیاد و غیر قابل پیش بینی جهت و مقدار، رقابت های ناسالم و عواملی از این دست موجب شده تا مدیریت نتواند کار مدیریت انجام بدهد لذا ما شاهد مدیرانی هستیم که کار می کنند نه مدیریت.

با اطمینان میگویم که بنابر تجربه شخصی خودم، بازارشناسی مهمترین وظیفه مدیر ارشد است و هرکاری دیگر را باید مدیر ارشد توسط مدیریت های دیگر و دیگران انجام دهد (حتی مدیریت داخلی مجموعه). مدیران بنگاه های تولیدی لازم است تا کلیه فعالان و عوامل موثر در حیطه فعالیت کاری بنگاه خود را شناسایی کنند و تاثیرات آنها را تحت نظر داشته باشند از جمله این شناخت ها می توان موارد زیر را نامبرد:

  •  زنجیره تامین و رقابتهای موجود در تامین
  • شبکه توزیع
  • انحصار در بازار بالادستی و پائین دستی
  • تولید کنندگان رقیب
  • محصولات جایگزین
  • آینده بازار

دسته‌بندی نشده

اقتصادبازارکسب و کارمظالعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *