در دنیای پیچیده تجارت امروز، یک شرکت باید اطمینان حاصل کند که سیستم های مناسبی را برای مدیریت مشتریان در اختیار دارد.

در اینجا منظور از مدیریت مشتری را تعریف می کنیم.

یک تعریف از مدیریت مشتری این است که همه سیستم ها ، فرایندها و برنامه های مورد نیاز را برای ارتباط با مشتری در بر می گیرد.

پیاده سازی یک سیستم قوی برای جمع آوری داده های مشتری این روزها برای اکثر شرکت های بزرگ

ضروری است. حتی کوچکترین شرکتها به سیستم مدیریت مشتری احتیاج خواهد داشت.

سیستم ها و برنامه های مدیریت مشتری (به عنوان CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری نیز شناخته می شوند)

از این سیستم برای دریافت ، تحقیق و تجزیه و تحلیل اطلاعاتی مانند رفتار مشتری ، تنظیمات خرید و … استفاده می شود

حفظ و وفاداری مشتری از اهداف مهم شرکتهای موفق است. مدیریت خوب مشتری، شرکت ها را قادر می

سازد تا اطمینان حاصل کنند که خدمات ارائه شده آنها با خواسته مشتری مطابقت دارد.

در قلب مدیریت مشتری ، پایگاه داده مشتری قرار دارد. داده های مشتری سرمایه بسیار ارزشمندی برای هر

کسب و کار است.

مشاغلی که داده های کامل ، قالب بندی صحیح و دقیق داشته باشد، قادر به ارائه خدمات کامل و خوبی

خواهند بود. فرایند مدیریت مشتری اگر درست انتخاب شده باشد باید بتواند به خوبی مشتری را جلب کند.

مدیریت موفق میبایست از این اطلاعات ارزشمند استفاده کند. بازخوردهای مثبت را برای ارائه خدمات بهتر و از

بازخورد منفی می توان نقاط ضعف را اصلاح کرد.

دسته‌بندی نشده

کسب و کارمدیریت مشتریمنابع انسانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *