رشد بازار و افزایش تقاضای مشتریان


برای همه مشخص است که فعالان بازارهای مختلف در اولین نگاه خود به کسب و کار به دنبال کسب سود هستند. این نگاه در اکثریت شرکت ها در بدنه های هیأت های مدیره و مدیران عامل و مدیران ارشد شرکت ها تغییراتی به وجود می آورد که ناخودآگاه آنها را به سمت تصمیماتی راهنمایی می­ کند که بتوانند این سود را تأمین کنند لیکن متاسفانه در پس تمامی فعالیت های کسب و کار مخاطرات بزرگتری نیز وجود دارد که می­توانند در آینده از بسیاری از تهدیدهای کسب و کارهای فعلی مهلک­تر و تأثیرگذارتر باشند. مانند از دست دادن بازار

همین دلیل ساده باعث شده است که این روزها تعداد زیادی از بنگاه های اقتصادی موفق را دیگر نبینیم چون محو شده­اند. این مجموعه­های موفق نتوانستند روند موفقیت را حفظ کنند، نتوانستند مشتریان را حفظ کنند، چون نتوانستند ثبات داشته باشند. چون توسعه یافتگی آنها پایدار نبود و با افزایش تقاضا در بازار درگیر افزایش کمیت کار شدند و بقیه جوانب را از دست دادند. یکی کیفیت را از دست داد، دیگری قیمت تمام شده را از دست داد، آن یکی مشتریانش را ناراضی کرد و مشتریانش را از دست داد و هریک به نوعی محو شد و جالب اینکه تمام مجموعه های فعال امروز خود را مبرا از این مقصد می­دانند ولی بدانیم که به سادگی ممکن خواهد شد.

درک صحیح چالش­هایی که در مسیر رشد کسب و کار ایجاد می­شود سخت است. در ادامه با درک صحیح و کامل از جمیع ارزشها، سعی در ایجاد چهارچوب­های جدید داشته باشید. بدانید که ناخودآگاه ارزش­هایی که در ذهن ما شکل می­گیرند، موجب شکل دهی به اهداف، تأثیر روی برنامه­ها، نحوه عملکرد و در نهایت آنچه که ما در انتها به عنوان نتیجه مثبت و منفی نسبت به عملکردمان می­سنجیم، شده اند. لیکن مبادا در این تجمیع ارزش­ها چیزی از قلم بیافتد که همان موجب آسیب خواهد بود.

بقا پس از رشد و حتی در هنگام سیر مسیر رشد که این روزها آن را «توسعه پایدار» می نامند و با هدف ایجاد تعادل بین حال و آینده و با استفاده بهینه از ظرفیت ها و پتانسیل ها به دنبال بهبود تولید کالا و خدمات، افزایش بهره­وری و ارزش افزوده اقتصادی می­باشد. دستیابی به توسعه پایدار نیازمند برنامه­ریزی در هر یک از سطوح اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است. بی تردید سرمایه­گذاری در جهت توسعه منابع انسانی به عنوان محور توسعه، پیش شرط توفیق و تداوم هرگونه توسعه­ای است. در این راستا با استفاده از روش توصیفی و اطلاعات کتابخانه­ای، ضمن ارائه تعاریفی از توسعه پایدار، مؤلفه ها و ابعاد مختلف آن مورد می­بایست مورد بررسی قرار گیرد و با عنایت به ارزش سرمایه انسانی، به اهمیت آموزش منابع انسانی در زمینه توسعه پایدار پرداخته شود و با توجه به دغدغه­های کشورهای در حال توسعه و به طور مشخص ایران در خصوص ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، به لزوم بسترسازی، تقویت و حمایت از کسب و کارهای کوچک ،متوسط و بزرگ  در نظر گرفته ­شود و در نهایت راه کارهایی در راستای توسعه پایدار مطرح گردد.

مقاله

بازارتقاضاکسب و کارمشتری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *