ذائقه بازار و بازنگری


مرور و درنظر داشتن تغییرات و نوسانات مکرر ذائقه بازار می بایست به طور مدام تحت نظر گرفته شود و بر اساس این تغییرات می بایست طرح­های مدیریتی، تکنولوژی­های تولید و طراحی­های کالا در مسیر درخواست و ذائقه بازار باشد. جاماندن از این نوسانات و دور ماندن از این رشد در جهات مختلف واضحا منجر به شکست زود هنگام و از دست دادن بازار خواهد بود. این به روزماندن و نقش حیاتی آن برای هر کسب و کاری پوشیده نیست لیکن ذکاوت خاص و آینده­نگری خاص خود را می­طلبد. فعالان صنعتی و دانشمندان تکنولوژی با نگاه متعصبانه به انتخابات قدیمی و مسیر موفق جاری خود بعضا موجب جاماندن از این مقوله می­شوند. باز بودن برای بازنگری و تغییرات اساسی در روش­ها و محصولات، معتقد بودن به نتایج اتاق­های فکر، به روز بودن مدیران و برگذاری جلسات راهبردی با حضور کارشناسان ذیربط و نگاه آماری به دستاوردهای تیم­های نظرسنجی و بعضا پیجویی مستمر پیشتازان صنعت منجر به موفقیت می­شود.

مقاله

بازارصنعتمحصولات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *