بزرگترین سرمایه هر کسب و کار


با دقت در بخش اول تعریفی که از فروش گفته شد یعنی برقراری ارتباط دراز مدت سالم و انسانی می‌توان به هدف یک کسب‌ وکار پی­برد. آقای برایان تریسی می‌گوید: روز اولی که وارد دنیای کسب‌وکار و فروشندگی شدم فکر می‌کردم که هدف یک کسب‌وکار کسب درآمد است، اما بعد از این که با فروشندگان حرفه‌ای دیدار داشتم و آموزش دیدم متوجه شدم بزرگ‌ترین و مهم‌ترین هدف یک کسب‌ و کار فقط و فقط خلق مشتری و بعد نگهداری آن مشتری است، چرا که نگهداری مشتری بسیار مهم‌تر از خلق مشتری جدید است و بعد از آن بود که وارد جرگه فروشندگان حرفه‌ای شدم. طبق گزارش محققان و کارشناسان مختلف هزینه تقریبی به دست آوردن مشتری جدید در هر کسب و کار حدود ۵ برابر هزینه حفظ و گسترش کسب و کار خود با مشتریان فعلی است، لذا اصل اساسی در هر کسب و کار توجه به این نکته است که چگونه با راه اندازی کمپین هایی به مشتریان فعلی خود در هزینه بازاریابی به منظور جذب مشتریان جدید صرفه جویی کنیم. بنابراین بر خلاف تصور بسیاری که بر این عقیده هستند که بزرگترین سرمایه هر کسب وکاری میزان دارایی و حساب بانکی آن کسب وکار است، در واقع این مشتریان هستند که بزرگترین سرمایه شما به عنوان صاحب یک کسب و کار بشمار می آیند، پس تا جایی که می توانید برای حفظ ونگهداری مشتریانتان تلاش کنید.

مقاله

بازارسرمایهکسب و کارهزینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *