وقتی بنگاه اقتصادی جدیدی را تاسیس می­کنید با چالش­های بسیاری روبه­رو می­شوید. همانطور که قبلا نیز اشاره شد، ما معتقدیم که «فروش» بزرگترین چالش هر بنگاه است. درباره ارزش­های فروش و نقطه طلایی هر صنعت در فصل “فروش و فروشندگی” مفصل صحبت شده است، لیکن موضوع ما در این فصل تخصصا بررسی تاثیر مدیران و تصمیم­گیران ارشد سازمان بر فروش است. تصمیماتی که با توجه به اطلاعات بازار گرفته می­شود و بعضا نباید شخصی و سلیقه­ای باشد ولی در خیلی مواقع دیده شده است که نه تنها شخصی و سلیقه­ای اتخاذ شده بلکه از روی احساس و هیجان در لحظه بوده که واضحا عواقب ناخوشایندی در پی خواهد داشت.

واضح است که باید کالایتان رو بفروشید تا شرکتتان زنده بماند. باید هرچه بیشتر بفروشید تا هرچه بیشتر موفق باشید و رشد کنید. فروشی که در حوزه­های مختلف و به افراد حقیقی و حقوقی و حتی رقبای همکار صورت می­گیرد ولی همگی در یک راستا و آن هم انتفاع بنگاه اقتصادی می­باشد. اما «بازار» تنها شامل این مجموعه گوناگون از مشتریان بالقوه و بالفعل شما نیستند. بازار هر بنگاه تشکیل شده است از روابط پیچیده­ای بین مشتریان + عوامل موثر بر مشتریان + ایده­های دیکته شده رهبران بازار + امکانات و محدودیت­های فعالان صنعت + علوم و پیشرفت­های مختلف موثر در صنعت + اتفاقات سیاسی و اقتصادی و جغرافیایی و …

 موفقیت و شکست یک بنگاه بستگی دارد به برداشت مدیرانش از بازار و نوع نگاه و حضور در بازار است. تفاوتی که شاخه­های متنوعی از علم و تجربه و آگاهی را طلب می­کند. «بازار» کلمه­ای ساده با پیچیدگی­های ساده شده است، مشروط بر داشتن علم و قائل شدن ارزش بر آن.

آموزش ها

بازاربنگاه اقتصادیکسب و کارموفقیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *