بازاریابی فرآیندی است که به مصرف کنندگان می آموزد چرا آنها باید محصول یا خدمات شما را نسبت به سایر رقبا انتخاب کنند.

و نوعی ارتباط متقاعد کننده است.  این فرایند مجموعه اقداماتی است برای معرفی محصول یا خدمات شما به مشتری.

بازاریابی شامل معرفی کالا یا خدمات ، شناسایی افرادی که احتمال خرید آن را دارند ، تبلیغ و انتقال آن از طریق کانال های فروش مناسب است.

 هدف اصلی از بازاریابی:

– تمرکز به بازار هدف

– ترغیب مشتری به خرید محصول یا استفاده از خدمات شما

اگر هدف تجارت شما فروش بیشتر محصولات یا خدمات است ، بازاریابی همان چیزی است که به شما در دستیابی به این هدف کمک می کند.

هر چیزی که شما برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده می کنید که آنها را ترغیب به خرید محصولات یا خدمات شما کند ، بازاریابی است.

از جمله تبلیغات ، شبکه های اجتماعی، فروش و حتی نحوه نمایش محصولات.

ایده:

شرکت ها برای اطمینان از آمادگی محصولات یا خدمات خود برای فروش باید مراحل مختلف بازاریابی را طی کنند.

بازاریابی از زمانی شروع می شود که ایده ای برای ارائه یک محصول یا خدمات داشته باشید.

قبل از راه اندازی یک محصول یا خدمات ، باید تصمیم بگیرید که چه می فروشید ، چند گزینه در دسترس است و چگونه بسته بندی و به مشتریان ارائه می شود.

تحقیق و آزمایش:

قبل از اینکه ایده خود را عمومی کنید ، باید تحقیق و آزمایش بازاریابی را انجام دهید.

تیم بازاریابی معمولاً محصول جدید را با گروه های متمرکز و نظر سنجی آزمایش می کنند تا میزان علاقه مشتری را بسنجند، ایده های محصول را اصلاح کنند و که چه قیمتی برای محصول تعیین کنند.

در آینده بیشتر در مورد بازار یابی توضیح خواهیم داد.

مقاله

بازاریابیفروشمنابع انسانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *