بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی قدمتی حدود یک قرن دارد، اما حدود 40 سال است که که این موضوع را به شکل گسترده در

مبحث بازاریابی و فروش میبینیم. بازاریابی تلفنی یکی از شیوه های بازار یابی مستقیم است و تعاریف

مختلفی هم دارد.

بازار یابی تلفنی یا فروش تلفنی که حال حاظر و جود دارد به این صورت تعریف میشود .

که یکی از انواع بازاریابی مستقیم که در آن بامشتری تماس گرفته شده و از طریق آن تلاش میشود تا مشتری

را ترغیب کرده که آن محصول را خریداری نماید. در واقع مشتری یا مصرف کننده یا یک کسب کار است.

در این صورت بازار یابی تلفنی به و صورت انجام میشود:

B2C یا Business-to-Consumer

B2B یا Business-to-Business

البته در سالهای اخیر امکان تماس تلفنی اتومات و پخش پیام های ازقبل ضبط شده بوجود آماده که به شکل

زیر تقسیم بندی میشود.

تماس اپراتور یا Operator Call که بازاریابی تلفنی از طریق اپراتور انسانی است.

روبوکال (Robocall) که منظور از آن تماس‌های تلفنی اتوماتیک است.

در صورتی که امروزه بازاریابی تلفنی مفهومی بزرگتر از فروش مستقیم دارد در بیشتر موارد خیلی بهتر است

که بجای بازاریابی تلفنی از فروش تلفنی استفاده کنیم.

درواقع کسانی که به عنوان بازار یاب تلفنی فعالیت می کنند تا حدی مانند بازاریاب ها و فروشندگان دوره

میبینند و میتوانند ازطریق تلفن محصول یا خدمات را بفروش برسانند. با این حال خیلی ها گمان میکنند این

شیوه قدیمی است و در حال انقراض می باشد.

مقاله

بازاریابیکسب و کارمشاوره کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *