بازارسازی و بازاریابی و بازارداری

Businessman working using laptop computer with strategy and growth of business on screen


کلیه فعالیتهای بازارسازی و بازاریابی و بازارداری در راستای بهبود وضعیت کسب‌ و‌کار و افزایش مشتری و کسب درآمد می‌باشد لیکن تفاوت­هایی دارند که با هم اینجا بررسی میکنیم.

بازارسازی بازار عرضه و تقاضا را بررسی و در مورد محصولات ارائه شده به مشتریان تحقیق می‌کند تا بتواند بهترین راه را پیشنهاد دهد. یکی از راه‌هایی که بازاریابان و بازارسازان به مشاغل برای پیشرفت و بهبود روند کاریشان پیشنهاد می‌دهند صادرات و واردات است که از این طریق نه تنها به افزایش مشتری بلکه به کسب درآمد بیشتر نیز دست خواهند یافت. واردات محصولات باعث ایجاد تنوع در خدمات و محصولات ارائه شده به مشتریان می‌شود و با این روند افزایش مشتری نیز قابل دسترسی خواهد بود. 

بازارسازی شامل زمینه سازی بازار عرضه برای مشتریان است که راه افزایش مشتری را برای کسب‌و‌کار باز خواهد کرد. مدیریت ارشد پس از نتایج مثبتی که پیر وفعالیت های بازارشناسی از یک بازار ارائه می کند و مشخص می کند که نیازهای این بازار خاص نیست چیست؟ چه میزان است؟ روش های دسترسی و ارتباط چگونه است؟ و اطلاعاتی از این دست لازم است که فعالیت بازارسازی را جهت اقدامات اولیه ایجاد بازار شناسایی شده انجام دهید. فعالیتهایی که موجب ایجاد زمینه­های اولیه لازم است و لازم و واجب است تا بازاریابان هنگام بازاریابی مشتریان را به سمت آن امکانات هدایت کنند. زمینه هایی از جمله:

  • نوع مصرف و نیاز مصرف کنندگان این بازار خاص
  • روش رقابت با رقبای این بازار خاص
  • روش دسترسی مشتریان و تامین کالا (فروشگاه، سایت، پیج یا کانال و …)
  • قیمت و روش پرداخت
  • خدمات پس ار فروش در این بازار
  • تبلیغات موثر در این بازار خاص

آموزش ها

بازاربازاریابیصادراتکسب درآمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *