بازارسازی و بازاریابی و بازارداری(بخش دوم)


بازارسازی یک قدم از بازاریابی عقب‌تر است چون باید کسب ‌و‌کار فضایی مناسب برای مشتریانش ایجاد کند تا بتواند پذیرای مشتریان بیشتری باشد و خدمات و پشتیبانی مناسبی از محصولاتش را به مشتریان عرضه کند. یکی از مزایای مطالعات و تحقیقات در مورد تمامی فرآیندهای خرید و فروش برای کسب ‌و‌کارها این است که آنها می‌توانند با دید باز با مشتریان برخورد کنند و بهترین تصمیم را در لحظه مقتضی بگیرند.

مهترین نتیجه فعالیت های بازارسازی زمانی نمود پیدا می کند که فرد بازاریاب با دید باز و اشراف لازم به بازار در مرحله اول اطلاعات و محصولات مورد نیاز آن بازار را به مشتریان ارائه می دهد و نیاز از پیش شناسایی شده مشتریان را یادآور می شود. پس از آن باید بتواند مزیت های کالایی را که ارائه می کند با رقبای موجود در آن بازار بشمارد و این نیاز به مطالعات کامل در درست بازار دارد. بازاریابان باید سطح رقبایشان را بررسی کنند و بدانند که چه چیزی را به مشتریان ارائه می‌دهند که آنها برای خرید و دریافت خدمات به کسب ‌و‌کار مورد نظر مراجعه می‌کنند. این اطلاعات باعث خواهد شد تا با مطالعه به مشتریان محصولات و خدمات خود را ارائه دهند و بدانند که آنها چه انتظاراتی از کسب‌و‎‌کار دارند و چه نیازهایی دارند و چگونه این نیازها را برآورده می کنند. پس از اینکه مشتری درخواست و دستور خرید داد باید روش های دسترسی مشتری از پیش تعیین شده باشد. همچنین باید روش های پرداخت و دریافت خدمات پس از فروش مشخص باشد. این مجموعه نیازها طی فعالیت های بازارسازی می بایست کامل شده باشد تا بتوانیم عملیات بازاریابی را شروع کنیم.

آموزش ها

بازاریابیخدماتمشتری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *