ارتباطات بازاریابی با مشتری هدف


سبک های مختلف زندگی به روش های ارتباطی بازاریابی متفاوت نیاز دارند. امروز ، ما باید بر روی انتخاب کانالهای ارتباطی مشتریان متمرکز شویم. برخی از آنها در هفته کار ، برخی دیگر در آخر هفته استفاده می شود. مشتریان تنظیمات مختلفی برای ارتباطات ورودی و خروجی و تبلیغات بازاریابی در مقابل استفاده از محصول یا اطلاعات وضعیت حساب دارند.فناوری های نوین گزینه ارتباطات دو طرفه را ایجاد کرده و “پهنای باند” را بین مشتریان و شرکت ها افزایش داده است. ما با مجموعه ای سرگیجه آور از کانال های ارتباطی روبرو هستیم – تلفن ، ایمیل ، اینترنت ، نمابر و البته نامه های خروجی وجود دارد.با استفاده از رسانه های سنتی ، بازاریاب می تواند بسیاری از عناصر ارتباطی از جمله زمان تحویل ، محتوای پیام و کانال تحویل را کنترل کند. با این حال ، برنامه های بازاریابی که بسیاری از این کانال های جدید را به کار می گیرند ، فقط قادر به کنترل محتوا به صورت واکنش پذیر خواهند بود. اولویت کانال دسترسی و زمان تحویل توسط مشتری در بسیاری از موارد تعیین می شود.کلید استفاده از روشهای ارتباطی موجود با مشتری ، توانایی ادغام اطلاعات در کانالهای مختلف تماس و هماهنگی فعالیت بازاریابی بین مشتریان ، کانالها و برنامه های بازاریابی است.
تقریباً هر شرکتی سیستم های اطلاعاتی را برای پشتیبانی از کارهای روزمره مانند ورود سفارش ، وضعیت سفارش ، خرید در محل فروش ، وضعیت حساب ، صورتحساب و ارسال راه اندازی کرده است. آنها همچنین پایگاه داده مشتری ساخته اند که می تواند برای پیاده سازی و هماهنگی برنامه های بازاریابی از طریق پست مستقیم و کانال های بازاریابی از راه دور سنتی استفاده شود.
این برنامه ها از کانالهای دسترسی و پشتیبانی مشتری پشتیبانی می کند. در مورد خدمات مشتری تلفنی ، نمایندگان داده های مشتری را وارد می کنند و یک معامله “پایین دست” به سیستم عملیاتی ارسال می شود. در راه ، کارگزار پیام تراکنش را رهگیری می کند ، یک معامله بازاریابی دیگر ایجاد می کند و سپس نسخه اصلی را به سیستم عملیاتی می فرستد.
از معامله بازاریابی برای تصمیم گیری تبلیغاتی بر اساس معیارهای مختلف استفاده می شود. این پیام ها توسط مدیران بازاریابی ایجاد می شوند که لیستی از نام ها را از پایگاه داده انتخاب می کنند ، همانطور که برای نامه های سنتی یا برنامه بازاریابی تلفنی انجام می دهند.
به جای اختصاص کد منبع برای یک فروشنده یا بازاریاب از راه دور ، بازاریاب در عوض کد پیام و اولویت تحویل را به لیست انتخاب شده اختصاص می دهد و آن را به سیستم پایگاه داده پیام می فرستد. تبلیغات خلاقانه – پیام و ، گاهی اوقات ، گرافیک در قسمت جداگانه ای از پایگاه داده قرار دارد و از طریق کد پیام به آن ارجاع می شود.
مشتری همچنین ممکن است شرایط لازم برای دریافت پیام بازاریابی را همانطور که توسط یک مدل آماری مشخص شده است ، داشته باشد که توانایی پیش بینی وضعیت آینده را بر اساس اطلاعات موجود دارد.
برای مثال ، ممکن است مشتری خرید دوم را انجام دهد و مقادیر ترکیبی ، محصولات خاص و زمان خرید ممکن است منجر به طبقه بندی این فرد یا شرکت به عنوان مشتری بالقوه با ارزش شود.

آموزش ها

بازاریابیروشهای ارتباطمشاوره کسب و کارمشتری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *